Thursday, April 2, 2009

cinta agong





cinta manusia,manusia mati
cinta bunga, bunga layu
cinta Allah,kekal abadi.

saya menulis bukan untuk mencerminkan kebaikan diri..tetapi untuk renungan sya dan antaorang semua.....semua pernah terjadi kepada saya...saya sedar bahawa cinta manusia tidak bawa sebarang tujuan yang hakiki..tetapi bukan untuk menafikan fitrah perkahwinan yang memerlukan seseorang itu berpasangan..tetapi itu terletak ditangan Allah.saya bukan Rabiatul Adawiyah ,wanita sufi yang berpanjikan cinta Allah semta-mata.tetapi manusia biasa yang tidak mahu mendambakan cinta manusia lebih dari cinta Allah. saya harap semua faham di atas nukilan ini.

manusia diciptakan Allah dengan seketul hati..hati yang bersih sentiasa akan mengingati Allah. menjadi fitrah manusia mencintai dan dicintai..tetapi adakah fitrah itu untuk manusia sahaja. kadang-kala sedih melihat manusia yang sentiasa mencari cinta manusia sendiri..tidak adakah cinta selain dari cinta itu..manusia dijadikan fitrah mencintai dan dicintai...semua tidak boleh lari darinya..Allah menurunkan hanya 1% sahaja cinta sesama manusia.1% itu dikongsi bersama cinta kepada ibubapa, sahabat,guru dan kekasih. dimana 99% lagi cinta itu....jika dicari cinta itu ada ,tetapi manusia tidak mencari..mencari 99% itu bukan perkara yang senang..memerlukan sedikit usaha. buat sahabat-sahabat saya yang saya kasihi..jika mencintai seseorang manusia,jika tidak memiliki,kita akan sedih..tetapi mencintai Allah kita pasti memilikinya.

No comments:

Post a Comment