Wednesday, May 9, 2012

PESTA BUKU 2012

ASSALAMUALIKUM.


" siapa nak pergi pesta buku" jerit bos aku yang best tu...."saya...." jerit saya... itu adalah kes untuk lari dari ofis yang macam neraka ni...tapi sejuk. hehehe. Minggu lepas telah pergi ke pesta buku a.k.a berjalan-jalan a.k.a menghabiskan duit. Hampir RM 300 habis jua dalam satu hari. Pesta buku kali ini saya pergi tidak begitu sesak maybe saya pergi awal berbanding tahun lepas dua hari sebelum habis pesta buku tu. Antara buku yang saya beli ialah :

Jemari Seni ( Novel)
1. Dapur Wawa.
2. Jula Juli Bintang Tujuh.
3. Ikhlas, A.K.
4. Senyum Sampai langit.

Telaga Biru.
1. Tasawuf Moden
2. Indahnya hidup bersyariat ( beli untuk org lain sebenarnya)

Galeri Ilmu.
1. Di Hamparan Shamrock
2. Berdua Lebih Baik.
3. praktis menulis....( buka tajuk tu..tapi camtula..)

PTS Publication.
1. No Excuse.
2. Buat kerja dengan part-time
3. berfikir gaya orang berjaya
4. tak ingat apa satu lagi tu......

Bergaya tak saya beli buku, cam anak raja kan... tapi takpe beli buku rasa tak rugi apa-apa sebab itu adalah stok untuk setahun, tapi sebenarnya lebih elok kalau beli buku baru keluar sebab isu-isunya lebih mantap dan sesuai dengan zaman yang kita baca. Tapi menyesal juga sebab banyak buku novel. Umur cam saya ni cam bazir masa untuk melayan novel tapi takpe boleh menambahkan gaya bahasa bila nak belajar menulis.

Pandangan saya bagi pesta buku 2012 ini adalah kebanjiran buku-buku agama.. Alhamdulillah...tapi saya takut kepada rujukan yang di ambil. jadi saya sangat berhati-hati dalam membeli buku. semoga pesta buku ini akan terus berlanjutan ke tahun berikutnya. 






2 comments:

  1. banyak sangat ustazah beli buku.

    ReplyDelete
  2. itula...tak sedar banyak camtu...tapi xpela..stok setahun..hehehe

    ReplyDelete